Мислоемът

User info

Welcome, Guest! Please login or register.


You are here » Мислоемът » В час » Часовете по Практическа защитна магия и дуелиране


Часовете по Практическа защитна магия и дуелиране

Posts 1 to 9 of 9

1

ПРАКТИЧЕСКА ЗАЩИТНА МАГИЯ И ДУЕЛИРАНЕ (1-7 КУРС)

По Практическа защитна магия учениците изучават начините, чрез които да се защитят най-ефективно срещу вражеска магия, а също така срещу опасни предмети и магически създания. Поставят се основите на дуелирането.

Конспект и меню с линкове за навигация:

Клик за разгърнатия списък

1 курс

Видове черна магия
Бягство от опасност

2 курс

Основни офанзивни магии срещу нападател
Магически щит при нападение

3 курс

Защита от богърт
Основи на дуелирането

4 курс

Опасности във водата: гриндилоу и келпи
Предварителна защита

5 курс

Опасности в гората: хинкипънк, червеношапковец, банши
Разкриване на скрити опасности

6 курс

Рядко срещани опасни създания: мантикор, химера, акромантула, инферия, базилиск
Лечебни магии от първа необходимост

7 курс

Диментори
Безсловесни магии и магии без пръчка

Описание на класната стая: Стаята се намир на третия етаж в "Дурмщранг". Представлява голям кръг, като чиновете са наредени под формата на дъга с лице към катедрата. Подът е дървен, а стените - тъмносини. По стените могат да се видят картини на опасни магически създания (диментор, акромантула, химера), а най-голяма от всичките е картината на мантикора (лъв с опашка на скорпион) над преподавателското място.

Описание на преподавателя: Професорът по ПЗМД се Димитър Перлов - мъж на около петдесет години, доста жизнен и запазен като външен вид. Повечето ученици биха му дали максимум тридесет и пет години. Като телосложение е слаб, лицето му е изпито, челото гладко. Често се изчервява, когато говори, защото има мания да бъде подробен във всичко, което казва и се страхува да не изпусне нещо. Най-явното проявление на това са уроците му. Той почти винаги се впуска в дълги разяснения, по време на които някои ученици буквално заспиват. Перлов знае, че всички очакват от него да бъде по-готин, тъй като преподава такъв интересен предмет, затова често компенсира с някое готино практическо упражнение и така си възвръща увереността в себе си.

Клик тук списък на заклинанията, изучавани по ПЗМД.

Всеки може да прави само задачите на своя курс.

0

2

ПЪРВИ КУРС

1. ВИДОВЕ ЧЕРНА МАГИЯ

Първите часове по правило бяха скучни, а първите часове при Перлов - още повече. Той забрави да се представи и започна да обяснява с такава скорост, че някои от учениците се чудяха как си поема дъх.
- Черната магия се характеризира с негативни последици за магьосника. Среща се под формата на заклинания, омагьосани предмети и опасни магически създания. Заклинанията от своя страна са три вида: прокоби, урочасвания и проклятия. Прокобите са най-лекият тип тъмни магии, като цяло целят да повредят, разстроят или провалят нещо или някого. В общия случай те могат най-много да подразнят някого и дори могат да изглеждат забавни, почти като игра или шега, и да доведат до минимални вреди. Основно за прокобата е, че по-голямата част от тях могат да продължат толкова дълго, колкото заклинателят може да поддържа зрителен контакт с жертвата и много малко от тях имат ефект и след това. Пример е прокоба, която кара ушите ти да станат големи колкото глобуси (Глоболум) или прокоба, от която започваш да се хлъзгаш от стола (Пенелири).
Уроките имат по-продължителен ефект от прокобите и със сигурност са по-силни от тях. Всяка една урока е черна магия и веднъж направена, оставя трайни следи, които често не могат да бъдат излекувани или премахнати с друга магия. След като веднъж е уцелил „мишената“ си, магьосникът няма нужда да поддържа зрителен контакт със нея. Пример за урочасване е такова, което причинява главобол.
Проклятията са най-тъмният тип магии и целят трайна повреда. Пример за проклятие е Флагранте - омагьосва предмети да изгарят всеки, който ги докосне. Съществуват три проклятия, които днес са известни като непростимите проклятия, защото са забранени от магьосническите закони: Авада Кедавра (проклятие за смърт), Круциатус (проклятие за измъчване) и Империус (проклятие за контрол над волята).
Накрая на часа бяха изписани поне по два пергамента на човек, а Перлов изглеждаше уморен, но доволен от себе си. Това не трябваше ли да са часове по ПРАКТИЧЕСКА защитна магия, питаха се някои ученици.

ЗАДАЧА (носи 1-3 т. сила): Урокът е теоретичен, на героят ви му е скучно, ето защо решава да използва една от споменатите от преподавателя прокоби върху свой приятел. Това, разбира се, предизвиква ответна реакция с другата прокоба.

Глоболум - кара ушите на противника да станат големи колкото глобуси.
Пенелери - противникът започва да се хлъзга от стола.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да ги има двете заклинания. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

2. БЯГСТВО ОТ ОПАСНОСТ

Перлов може да бе досаден като личност, но определено искаше да научи учениците си как да се предпазват от опасностите в ежедневието. "Най-добрата защита е предвиждане и избягване на опасностите" - обичаше да казва той. На второкурсниците обясни подробно:
- Например един магьосник винаги трябва да помни, че в горите може да има опасни магически създания. Когато не сме сигурни как да се справим с опасно създание или забележим, че някакъв предмет е прокълнат, по-добре да се отдалечим. Ако бъдем нападнати и не сме подготвени (както се предполага, че не са подготвени деца на 11 години), е най-добре да извикаме помощ (заклинанието "Перикулум"). Ако нападението е неизбежно и има опасност наистина да бъдем наранени, тогава първо ниво на защита е заклинанието за обездвижване ("Имобулус"). То кара жертвата да изпадне в нещо като безтегловност, движейки се изключително бавно.
След тези обяснения Перлов пристъпи към интересната част от урока. Той влезе в една стаичка зад бюрото и излезе с една голяма клетка в ръце, която го закриваше целия. Вътре летяха около стотина малки, яркосини създания с крилца и изпъкнали очи. Те се блъскаха в клетката и жужаха с един особен нискочестотен звук. Перлов съобщи, че тези създания бяха Корнуелски феи. Предупреди ги, че обичат да си правят шеги с магьосници (например да ги вдигат за ушите).
Перлов разказа една история как през 17в. Димфна Фурмаж, вещица на почивка в Корнуел, Великобритания, била отвлечена от феи. Това довело до доживотен страх, който я подтикнал да помоли Министерството на магията да сложи край по хуманен начин на всички феи. Искането й обаче не било уважено.

Клик за визуализация на Имобулус и Корнуелските феи

https://78.media.tumblr.com/tumblr_lrh12fJChb1qd4xnro1_500.gif

Клик за визуализация на Перикулум

https://pa1.narvii.com/6408/ef5dacf42f0585137ebaf54295b1ec8f573b365d_hq.gif

ЗАДАЧА: Това е практически урок, при който учениците трябва да демонстрират, че владеят най-простите форми на бягство от опасност: заклинанията "Имобулус" и "Перикулум".

Имобулус - обездвижва като в състояние на безтегловност.
Перикулум - сигнализира за опасност с червени искри.

ВАРИАНТ 1 (носи 1-4 т. ловкост): Перлов пуска корнуелски феи в стаята и от учениците се очаква да демонстрират заклинанието за сигнализиране (Перикулум), което впрочем действа и за объркване на феите. След това трябва да бъде демонстрирано и заклинанието за обездвижване (Имобулус) върху феите.

ВАРИАНТ 2 (носи 1-3 т. интелигентност): На една от разходките в двора на замъка, когато сте се отдалечили особено много, падате и си изкълчвате крака. Не можете да се върнете сами, затова викате помощ с Перикулум. За нещастие, по пътя обратно се натъквате на корнуелска фея, която отнася приятелето, дошло да ви спаси. Благодарение на бърза ваша реакция обаче, на свой ред вие успявате да спасите него (с Имобулус).

Нужно е да изпълните един от вариантите, за да е успешна задачата и да получите точките, но няма пречка да ги изпълните и двата, при което ще получите и допълнителните точки.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да ги има двете заклинания. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете в тази тема линк към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

0

3

ВТОРИ КУРС

1. ОСНОВНИ ОФАНЗИВНИ МАГИИ СРЕЩУ НАПАДАТЕЛ

След няколко урока, в които учениците само бяха говорили за защитните магии, наизустявали бяха заклинанията и движенията с пръчката, най-после дойде време за практика. За целта в един слънчев есенен ден всички се събраха навън на една поляна. Перлов изглеждаше особено доволен от идеята, която щеше да им представи. Той започва с малко глупости за сигурността и крайния характер на защитата, след което тържествено обявява, че щеше да се проведе състезание. В същото време сочеше към земята и се усмихваше. Учениците недоумяваха за какво иде ред, когато изведнъж от земята изскочи... гномче (клик за снима). Както всички знаеха, гномчите бяха вредители по магьосническите градини и представляваха малки човекоподобни същества, някои доста космати, с крака като лопатки. Известни бяха с тоталната си безмозъчност, ето защо появата им сама по себе си не предизвика вълнение. Перлов обаче съобщи, че гномите са пили огнено уиски с отвара за сила, което ги било направило "умерено опасни" (можеше да те наплюят или да те ощипят), а всеки ученик трябвало да носи закачен буркан с червеи на врата - любимото ястие на гномите. Част от гномите пък били въоръжени с палки. Щеше да падне голяма борба.

ЗАДАЧА (носи 1-3 т. ловкост): Целта на сътезанието е да се обезоръжат и нокаутират колкото се може повече гноми. Заклинанията, които може да използвате, са дадени долу. Не е нужно да ги използвате всичките, но нека има поне три.

Имобулус - обездвижва противника, карайки го да се движи в нещо като безтегловност.
Флипендо - поваля противника.
Петрификус Тоталус - парализира цялото тяло.
Експелиармус - обезоръжава (може и за магически пръчки)
Левикорпус - кара противника да увисне с главата надолу за глезена.
Вцепени се! - вценепява (зашеметява).
Депулсо - обратното на "Акцио", тоест кара предмета да се отдалечи.
Деминуендо - смалява противника.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате поне три от заклинанията. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

Визуализация на Петрификус Тоталус

https://78.media.tumblr.com/ede68129a5d3edb19f6c5cf3e316953f/tumblr_o9ugre6kyC1thu2vbo2_400.gif

Визуализация на Вцепени се"

https://pa1.narvii.com/5808/8caec4ada8153b22c7eac816950f00cbcbb87644_hq.gif

Визуализация на Деминуендо

https://vignette.wikia.nocookie.net/harrypotter/images/b/b7/Diminuendo.gif/revision/latest?cb=20161006130419&path-prefix=fr

Визуализация на Експелиармус

https://vignette.wikia.nocookie.net/harrypotter/images/b/b0/Harry_disarms_Lucius.gif/revision/latest?cb=20160114190837

2. МАГИЧЕСКИ ЩИТ ПРИ НАПАДЕНИЕ

По-късно през годината, някъде към декември, второкурсниците отново излязоха на поляната през училището. Този път обаче чакането въобще не ги развълнува, защото навън беше минус 10 градуса и снегът стигаше до коленето им. Отгоре на всичко първите десет минути минаха в разказването на някаква история, която Перлов очевидно смяташе за ключова при преподаването на този урок, независимо какво е времето:
- През 1484г. в Попълтън, Великобритания, един тираничен граф организирал рицарски турнир. Той настоявал всички благородници от близките километри да дойдат и да участват, като "извинения не били доспустими". Но същия ден младият Едмъд Гадългейт паднал от дърво и си счупил крака. Майка му го настанила в леглото му и се надявала никой да не забележи, но графът някак разбрал за този случай, разгневил се, че ще има изключение от неговото правило, и наредил на Едмънд и майка му да се явят в замъка му. Злият граф принудил майката да гледа как детето й бива вързан към коня, за да се състезава в турнина.
Останалите рицари реагирали с отвращение на идеята да се състезават срещу младо и ранено момче. Така Графът се принудил да се изправи сам пред Едмънд. Но вещица в тълпата на име Хана Кокърфорд, на която й било писанало от графа, направила изключително силен магически щит между Едмънд и Графа, а последният бил "сплескан като лист в доспехите си" в резултат на това, че бил запратен на земята и конят го стъпкал. Графът не умрял, но когато се събудил, си мислел, че е магаре на име Стария Кирил.
Доста забавно наистина, но не и когато навън е минус 10 градуса!

Визуализация на Протего

https://vignette.wikia.nocookie.net/harrypotter/images/5/52/Kingsley-Shacklebolt-Protego.gif/revision/latest/scale-to-width-down/640?cb=20110430124100

ЗАДАЧА (носи 1-4 т. издръжливост): Учениците се разпределят по двойки и се редуват: единият хвърля снежни топки, а другият трябва да направи магически щит. Заклинанието е "Протего", което отблъсква атаката.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате заклинанието. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

0

4

ТРЕТИ КУРС

1. БОГЪРТ

По средата на класната стая бе поставен стар прашен гардероб, който скърцаше, клатеше се и тракаше съвсем доловимо. Някои вече се бяха досетили какво имаше вътре.
Професорът все пак обясни, че:
- Богъртите са същества, които не са нито живи, нито мъртви. Подобно на дименторите и полтъргайстите, те се появяват там, където има човешки емоции, като най-благодатна от всички е, разбира се, страхът. Богартите обичат затворени места и издават звуци, за да привлекат внимание към себе си. Когато жертвата се приближи, те се превръщат в приемат формата на най-големия й страх. Начинът богортът да бъде обезоръжен е чрез заклинанието "Ридикулус", което превръща богърта в нещо смешно. Нужно е човек предварително да си намисли в какво иска да го превърне и за момент да надвие страха си, за да запази самообладание.
Остатъкът от часа наистина беше забавен. Няколко змии бяха превърнари във фойерверки, една мумия стана на захарен памук, а зомби получи клоунска перука и грим. Всички много се смяха и получиха близалка за добре свършената работа.

ЗАДАЧА: Заклинанието "Ридикулус" срещу богърт.

ВАРИАНТ 1 (носи 1-4 т. сила): Опишете как героят ви се изправя срещу богърта и го обезсили с "Ридикулус".

ВАРИАНТ 2 (носи 1-3 т. интелигентност): Когато една вечер героят ви си отваря съндъка, за да си извади топли чорапи, пред него се появява най-големият му страх. За щастие, се сеща, че става дума за богърт, и го обезсилва с "Ридикулус".

Нужно е да изпълните един от вариантите, за да е успешна задачата и да получите точките, но няма пречка да ги изпълните и двата, при което ще получите нейните точки допълнително.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате заклинанието. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

2. ОСНОВИ НА ДУЕЛИРАНЕТО

Настъпи и дългоочакваният момент - след три години бой с чучела, градински гноми и подобни, най-после учениците щяха да се бият един с друг. Професорът ги беше предупредил за това още в началото на годината, за да си преговорят заклинанията от предишни курсове и да си създадат стратегия.
- Първо правило на дуела е, че могат да се използват само магически средства! Всякакви други оръжия са забранени. Забранено е също да се използват магии, които биха причинили сериозни наранявания или смърт. Целта е да обезоръжите или обезсилите противника си. Дуелите не са това, което бяха преди...
Перлов заобяснява за предложението на Министерството на магията на Великобритания от 1995г. да се наложи международна забрана на дуелирането - един абсурд, който "слава на троловете" не срещнал никаква подкрепа. През това време всички чакаха нетърпеливо и ги сърбяха ръцете.

ЗАДАЧА (носи 1-4 т. ловкост): Учениците се разделят по двойки и се дуелират един с друг, докато някой не бъде обезоръжен или обезсилен (парализиран, обездвижен и т.н.). Използвайте поне три заклинания от посочените в списъка.

Офанзивни:
Вцепени се! - вцепенява противника, най-често използвано при дуели.
Експелиармус - обезоръжава противника от магическата му пръчка.
Имобулус - обездвижва противника, карайки го да бъде в нещо като безтегловност.
Флипендо - поваля противника.
Петрификус тоталус - парализира цялото тяло.
Левикорпус - кара противника да увисне с главата надолу за глезена.
Депулсо - обратното на "Акцио", тоест кара предмета да се отдалечи.
Локомотор Мортис - кракозаключващо заклинание.
Деминуендо - смалява противника.

Щитове:
Протего - елементарно париращо ударите защитно заклинание.
Протего Максима - образува стена, която издържа на няколко удара.
Фумос - димна завеса, която пречи на магьосника да се прицели.
Фините Инкантатем - прекратява действието на всички магии (включително вашите).

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате поне три заклинания от списъка. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

0

5

ЧЕТВЪРТИ КУРС

1. ОПАСНОСТИ ВЪВ ВОДАТА: ГРИНДИЛОУ И КЕЛПИ

Уроците по Практическа защитна магия ставаха наистина практически в четвърти курс. Министерството беше на мнение, че тогава магьосниците бяха на възраст, позволяваща да се изправят лице в лице с някои по-опасни магически създания. Почти целият четвърти курс бе определен за изучаване на т.н. "опасности във водата". Часовете често се провеждаха в едно подземие на замъка, където имаше нещо като двуметров басейн. Помещението беше тъмно, влажно и вонящо на мухъл, но повечето ученици дори не забелязваха това, защото всяко влизане в подземието значеше среща с някой страхотен нов звяр. За перлов пък същото преживяване беше свързано с много нерви, тъй като той винаги се притесняваше някой ученик да не пострада.
Днес щяха да се срещнат с цели две създания: гриндилоу и келпи. Първо Перлов представи келпито, защото повечето бяха чували за него и преди. Морският демон служеше за лого на Синия дом и се срещаше в Леденото езеро. Всяко лято, когато езерото се размразяваше за седмица, в "Дурмщранг" се организираха състезания с келпита във водата. Някои от учениците дори бяха участвали в тях.
- Келпито живее само във водата и може да променя външния си вид в каквато иска форма, но най-често е кон с рибешка опашка, който подмамва жертвите си да се качат на гърба му и ги отнася във водата. Начинът да се справите с келпито е да му сложите юзди. Днес ще научим магията, с която лесно да постигнете това. - обясни Перлов.
След това поговориха за гриндилоу - миниатюрно създание в сравнение с келпито, но също толкова опасно. То представляваше малко зелено дяволче с пипала като на октопод, остри рогца и дълги пръсти на крайниците, които служеха за одушаване на жертвата. Обитаваха езерата и моретата и се събираха там, където имаше движение във водата.
- За да се обезсилени гриндилоу, добро решение е заклинанието "Релашио", което изпраща гореща вода към създанието. Гриндилоу са любители на студените води и това ги побърква. - отбеляза професорът.

ЗАДАЧА. Защита от келпи и/или гриндилоу.

ВАРИАНТ 1 (носи 1-4 т. ловкост): Всички стоят отвън, докато учениците влизат сами в стаята (и с професора). Трябва да се приближат до водата и да се изправят пред едно или и двете създания. Заклинания:

Аберацио - юзда от въздуха, която обвива главата на келпито.
Релашио - искри, предизвикващи струя гореща вода срещу гриндилоу.

ВАРИАНТ 2 (носи 1-3 т. интелигентност): През лятото, когато Леденото езеро е размразено и водите са много приятно топли, отивате да поплувате сами. Във водата обаче срещата келпи и/или гриндилоу. Как ще се измъкнете?

Нужно е да изпълните един от вариантите, за да е успешна задачата и да получите точките, но няма пречка да ги изпълните и двата, при което ще получите нейните точки допълнително.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате създанията. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

2. ПРЕДВАРИТЕЛНА ЗАЩИТА

Урокът беше предназначен да запознае учениците с начините, с които можеха да се защитят от потенциални бъдещи заплахи. Всеизвестно беше, че Перлов предпочиташе тези мерки, защото още от първи курс не бе спрял да повтаря, че "най-добрата защита е предвиждане и избягване на опасностите". Някои ученици бяха убедени, че ако професорът някога се изправи случайно пред богърт, по-скоро би избягал, отколкото да се занимава с него.
Урокът започва с преглед на заклинанията, с които можеше да бъде оборудвана една магьосническа къща и продължи със защитата далеч от дома. Според Перлов всеки трябваше да носи поне един амулет с генерално действие със себе си. Той обясни, че не всяка дранкулка, купена от сергиите в Сталагмит, е истински амулет:
- Ако е истински, амулетът трябва да устоява на проклятието Конфринго (заклинанието за предизвикване на експлозия). Проверявайте преди да купите, но най-добре е да си направите сами.
И наистина в края на часа всеки ученик получи възможност да си направи амулет за генерална защита от подръчни материали. Момичетата харесаха задачата и искаха да направят амулетите си възможно най-красиви, а момчетата като цяло бяха отегчени.

ЗАДАЧА: Демонстриране на умения за предварителна защита.

ВАРИАНТ 1 (носи 1-4 т. сръчност): Опишете как героят ви си прави амулет. Начинът за правене е следният: лунен камък се увива в парче змейска кожа и се завързва отгоре, след което се казва заклинанието: "Протего Стабулус".

ВАРИАНТ 2 (носи 1-4 т. издръжливост): Опишете как при едно от пътуванията на героя ви до София му се налага да преспи в хотелска стая. Опишете как героят ви обезопазява стаята, за да се чувства в безопасност през нощта. Използвайте поне две от следните заклинания:

Колопортус - заключва врата, така че да не може да се отвори по никакъв ръчен начин.
Каве Инимициум - бариера, която скрива неща от погледа на този, който се намира от едната страна.
Диспера - скрива предмети, като ги кара да се слеят с околната среда.
Фианто дури - бариера, която не може да бъде премината, но може да бъде разрушена с магия; също не позволява магипортиране.
Муфлиато - поставя заглушителна бариера.
Репело Мъгълтум - отклонява мъгълите.
Салвио Хексия - отблъсква някои по-слаби магии.

Нужно е да изпълните един от вариантите, за да е успешна задачата и да получите точките, но няма пречка да ги изпълните и двата, при което ще получите нейните точки допълнително.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате създанията. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

0

6

ПЕТИ КУРС

1. ОПАСНОСТИ В ГОРАТА: ХИНКИПЪНК, ЧЕРВЕНОШАПКОВЕЦ, БАНШИ

Имаше нещо много плашещо в това да си сам в гора, та било и по светло, знаейки, че те дебнат поне три животозастрашаващи създания. Точно такова бе днешното упражнение при Перлов. Някои ученици се изненадаха, тъй като знаеха, че преподавателят им ценеше безопасността над всичко и предпочиташе всичко да остане в рамките на предвидимото. Докато вървяха сред потъналата в мъртвешка тишина гора, те се чудеха дали професорът ги наблюдава отнякъде. Нямаше как да ги остави, нали? Нали?!
Трите създания, които бяха изучавали през годината и които Перлов не им каза предварително, бяха хинкипънк, червеношапковец и банши.
Хинкипънк звучеше като име на музикална банда, но истината бе съвсем друга. Ставаше дума за подобно на призрак или дим съзнание, без лице, което имаше един крак и се появяваше от изоставени фенери или друг източници на светлина (които взимаше със себе си и използваше да подмамва пътници в гората). Хинкипънкът притежаваше способност да насочва огнени кълба към жертвите си. Тактиката срещу него бе да се парират ударите с "Протего", а после да се използва "Лумос Дуо" -  концетриран лъч светлина, който кара хинкипънкът да придобие телесна форма. След това прилагаш "Конфринго" - заклинание, което предизвиква малка експлозия и разрушава хинкипънка. Нужно е след това да бъде угасен източникът му на светлина, за да не се появи пак.
Червеношапковците - подобни на домашни духчета същества, живееха там, където е била пролята кръв (например стари бойни полета например). Те нападаха загубилите си, като ги пребиваха до смърт с тоягите си, направени от големи кости. Интересно беше, че можеше да бъдат отблъснати с отвара за разкрасяване. Далеч по-удобно днес беше разкрасително заклинание "Сангрило", без да поставя живота ти в зависимост от това дали носиш или не разкрасителна отвара в себе си.
Баншито беше същество с вид на жена, облечено в дълги черни дрипи и развяващо призрачната си черна коса. Също както дименторите, баншитата не бяха нито живи, нито мъртви, а се генерираха от човешки емоции. Специфично бе, че писъкът на баншито можеше да те убие, ако бъдеш изложен на него пракелно дълго. Изходът: заглушително заклинание ("Силенцио").

ЗАДАЧА: Защита от опасности в гората.

ВАРИАНТ 1 (носи 1-4 т. сила): Защита от хинкипънк, червеношапковец и банши (може да е само едно, може да и трите) по време на часа. Заклинанията са:

Лумос Дуо - концетриран лъч светлина, който кара хинкипънкът да придобие телесна форма.
Конфринго - предизвиква малка експлозия, която унищожава хинкипънка.
Сангрило - разкрасително заклинание, което прогонва червеношапковци.
Силенцио - заглушаващо заклинание срещу писъка на банши.

ВАРИАНТ 2 (носи 1-3 т. ловкост): С приятели решавате да се промъкнете в една горичка край "Дурмщранг" през нощта, за да се помотаете и да си разказвате страшни истории. Само че една от страшните истории оживява - доста нетипично, тъй като горите на "Дурмщранг" се смятат за много безопасни поради честите чистки срещу тъмни създания.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате поне едно създание. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

2. РАЗКРИВАНЕ НА СКРИТИ ОПАСНОСТИ

Не случайно този предмет се казваше Практическа защитна магия. Вярно че Перлов често обясняваше надълго и нашироко някакви безинтересни исторически факти или заклинания, които учениците знаеха, че никога няма да използват, но той отделяше и достатъчно време за някои важни неща. Ето сега например щяха да научат магиите за разкриване на опасности, които безспорно нижега да приложат в реалния живот.
В стаята имаше петдесетина нови предмети - чаши, свещници, рамки за снимки, книги и др., някои от които бяха урочасани от професора и трябваше да бъдат открити. Освен това учениците се редуваха кой да бъде скрит с хамельонизираща магия и да бъде разкрит от останалите, малко като игра на криеница. Очертаваше се интересен час.

ЗАДАЧА (носи 1-3 т. интуиция): Първо трябва да откриете един урочасан предмет. Става със заклинанието "Специалис Ревилио", което по принцип разкрива магии, направени на предмети или отвари. След това трябва да откриете къде точно се намир скритият ученик в стаята с "Хоменум Ревилио" и най-накрая да разкриете прикритието му със "Ревилио". Ето списък със заклинанията:

Специалис Ревилио - разкрива магии, направени на предмети или отвари.
Хоменум Ревилио - разкрива присъствие на хора в помещение/помещения.
Ревилио - разкрива магическо прикритие.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате всички заклинания. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

0

7

ШЕСТИ КУРС

1. РЯДКО СРЕЩАНИ ОПАСНИ СЪЗДАНИЯ: МАНТИКОР, ХИМЕРА, АКРОМАНТУЛА, ИНФЕРИИ, БАЗИЛИСК

Колкото по-големи ставаха учениците, толкова по-опасно или невъзможно беше да им бъдат показвани някои неща. Точно поради тази причина горните курсове бяха предпочитани от Перлов, който бе голям привърженик на безопасното образование.
Както предишните уроци, и този протече като дискусия с картинки. При представянето на всяко създание в класната стая наставаше тишина, а после професорът задаваше въпроси. В началото всички мълчаха и не искаха да се престрашат, но впоследствие се отпуснаха и коментарите се разменяха с пълна сила. Понякога Перлов сам се учудваше как след двадесет години в това училище продължаваше да чува нови и невероятни отговори. Ето какво ги питаше той:
- Мантикор е създание, което има глава на лъв и опашка на скорпион. Изключително кръвожадно е, а обождаването му причинява мигновена смърт. Уловката е, че кожата му е имунизирана срещу всички видове магия. Способно е да мисли и да говори като човек (но не е класифициран като "същество" от Министерството, подобно на кентаврите, троловете и т.н., тъй като по природа е склонно към убийства). Какво ще правите, ако срещнете мантикор?
- Химерата има глава на лъв, тяло на коза и змейска опашка. Тя е кръвожадно, ловко и силно създание. Интересно е, че снася яйца, които са забранени за търговия (но се знае, че в България има стотици в контрабандния оборот). В историята има само един известен случай на човек, който е успял да убие химера. Какво ще правите, ако срещнете химера?
- Акромантулата е петметров хищен паяк, притежаващ способност да мисли и говори като човек. Обитават горите и наброяват стотици индивиди. Не е установено категорично средство за борба срещу тях. Какво ще правите, ако срещнете акромантула?
- Инфериите са трупове на умрели хора, които са "върнати" към живота чрез черна магия, но всъщност не са живи, не могат да мислят, макар че могат да говорят това, което черният магьосник иска. Защитата срещу инфериите е ... (доближи мишката, за да видиш отговора).
- Може би най-рядкото от всички редки опасни създания е базилискът, известен като Кралят на змиите. Това е гигантско влечуго, което може да живее в продължение на стотици години. Ражда се от кокоше яйце, мътено от жаба. Има отровни зъби, а всеки, който погледне в очите му, мигновено умира. Паяците се страхуват от базилиска. От своя страна базилискът се страхува и може да бъде убит единствено от ... (доближи мишката, за да видиш отговора). Първият, който създава базилиск, е Херпо Глупакът в Древна Гърция (змиеуст).

ЗАДАЧА (носи 1-3 т. интелигентност): Включете се в дискусията. Въпросите са болднати горе. Последните два ги има и във филмите, така че може би вече ги знаете. Горните три обаче са без сигурен отговор, така че пишете каквото ви хрумне.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. В друга тема няма как да стане.

2. ЛЕЧЕБНИ МАГИИ ОТ ПЪРВА НЕОБХОДИМОСТ

В шести курс учениците вече наистина се занимаваха с материя за напреднали. Лекуването, както обясни Перлов, беше умение, което само най-талантливите магьосници усвояваха. То беше нещо като изкуство и все пак според него всеки можеше и бе длъжен да научи някои основни положения в лечебната магия.
Първият съвет беше:
- Опитайте "Фините инкантатем" - може да помогне, когато някоя магия причинява проблема, например продължително главоболие в резултат на урока.
Вторият съвет бе разкрит след едно кратко изложение за отравянето и последиците от него:
- Отравянето се учи по отвари, но трябва да помните:  "Ако изглежда спешно, пробвай с безоар". Безоар е камък от стомаха на коза, който действа като противоотрова на повечето известни отрови.
И третият съвет на професора:
- Когато някой се дави, пробвайте с Анапнео", а после всичко, което останало.
Урокът завърши с думите на професора, че уврежданията от черна магия невинаги се поддават на лечение и могат да останат за цял живот, поради което е важно да не се позволява уврежданията да настъпят като цяло.

ЗАДАЧА (носи  1-4 т. интелигентност): Опишете как получавате някакво леко нараняване при каквито обстоятелства желаете - разбиване на нос, порязване, изкълчване или нещо подобно. Приложете поне две от заклинанията:

Анапнео - прочиства гърлото при задавяне.
Епискей - лекува леки травми и наранявания.
Репарафирос - лекува леки магически травми и наранявания.
Морбус - болкоуспокояващо заклинание.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, стига да имате поне две заклинания. Ако изберете този вариант, трябва да пуснете тук линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

0

8

СЕДМИ КУРС

1. ДИМЕНТОРИ

Учениците бяха повикани от професора да се явят при Дурмщрангските порти. Това място не беше много близо до замъка, поне четиридесет минути ходене, затова повечето си бяха взели метлите.
- През какви перипетии преминах! - каза им задъхан професорът точно пред портите. Зад него стояха двама сериозно изглеждащи магьосници с черни мантии. - Но много исках да работим с истински диментор... Разрешителните, всичките защити на замъка, какъв ужас!
Пълна тишина. Всички бяха в потрес. Кой бе този човек и какво беше направил с професор Перлов?
Преподавателят започна да разтрива нервно ръце. Естествено, изби го на говорене и заобяснява всичко, което вече бяха учили за дименторите. Както винаги, говореше с изключителни подробности, така че дори представителите на Министерството на магията се отегчиха и започнаха да си поглеждат часовниците. Дименторите възниквали и се хранели от емоциите на хората, можели да ти изсмучат душата бля-бля... Тези неща са ясни, давай диментора!
Най-накрая дойде ред за екшъна. Служителите доведоха диментора, държейки го на разстояние с помощта на покровителите си - кон и лешояд. Седмокурсниците от няколко часа упражняваха магията, мкар че повечето не бяха успели да произведат друго освен безформена светлина. В някои страни бе прието тази магия да не се изучава в училище, защото наистина беше много трудна, но в България традицията повеляваше всички да опитат.
Току що доведеният диментор неспокойно се въртеше около покровителите, търсейки път към събралите се ученици. Той караше тревата около себе си да замръзва и въобще температурата да падне с няколко градуса. Освен това мириеше на гнило. На външен вид представляваше купчина реещи се точно над земята дрипи с качулка, под която бегло се виждаше отворената му уста. Нямаше очи, а просто вдлъбнатини на същото място. Приличаше почти на извънземно.
Междувременно професорът повтаряше за четиридесет и осми път, че е нужно да си представят най-хубавия свой спомен и да черпят енергия от него. Реши да им направи и демонстрация, при което по полянката хуква покровителят му - малко мишле. А това му напомня да разкаже ("ще отнеме само една минутка") една история за Илиус, който направил заклинание за покровител, когато селото му било нападнато от черен маг с армия от диментори. За голямо учудване, Патронусът на Илиус бил (какъв мислите?) малка мишка и въпреки това успял с лекота да разпръска всички диментори. Разярен, черният маг се опитал да призове свой покровител, но не успял. Така магьосниците разбрали, че само чистите сърца можели да призоват покровител.
Никой от учениците не слушаше.

ЗАДАЧА (носи 1-4 сила): Героят ви се опитва да призове своя покровител. Заклинанието е "Експекто Патронум". Имайте предвид, че това е много трудна магия, затова е напълно приемливо героят ви да може да произведе само безформена светлина (тя също пази) или въобще да не успее и да бъде спасен от професора. Това не значи, че не сте изпълнили задачата, тоест пак ще получите точките. Ако решите героят ви да произведе покровител с животинска форма, трябва да ми пишете едно лично съобщение с идеята ви за животно за одобрение. Все пак трябва да отговаря на характера на героя. Ще се впише и в профила ви.

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, НО се старайте да е реалистично - не може да има диментор в замъка например. Ако изберете втория вариант, трябва да пуснете тук линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

2. БЕЗСЛОВЕСНИ МАГИИ И МАГИИ БЕЗ ПРЪЧКА

- Накрая идва и най-трудното. - каза им с усмивка Перлов. - За всички ви е някак подразбиращо се, че магиите се правят с пръчка и чрез произнасянето на някакви думи. Това обаче не е задължително. Магии могат да се правят както безловесно с пръчка, така и словесно без пръчка, а може и едновременно безловесно и без пръчка. Споменатите особени комбинации са постижимо само по пътя на многобройни упражнения и концентрация. Децата, у които магията манифестира спонтанно, могат всички тях и без упражнения. В Африка пък е нормално да се правят магии без пръчки, защото такава е традицията. Замислете се: какво всъщност е магическата пръчка? Това е средство, с което се канализира и насочва магията. Такова насочване може да се направи и с ръка или пръсти. При безловесните магии пък можете да кажете заклинанието в ума си и да мислите за ефекта, който искате да постигнете.
Перлов се обърна към курса с разперени ръце, сякаш им съобщаваше някаква дълбоко изстрадана истина:
- Това е последното ниво на защитата. Когато сте останали без пръчка, когато нямате време да говорите, да мислите прекалено много, тогава на помощ идват тези крайни средства. А сега е време за упражнения. - каза професорът и вдигна магическата си пръчка в отбранителна позиция. - Кой ще се се пробва първи?
Всички се спогледаха. Това трябваше да е някаква шега.

ЗАДАЧА: Демонстриране на безловесна магия и/или магия без пръчка.

ВАРИАНТ 1 (носи 2-5 т. сила): Опишете кратък дуел с професора, като ви е позволено да използвате както словесни, така и безсловесни магии. Не е нужно да успеете да направите безловесна магия или магия без пръчка, но поне опитайте - все пак това са трудни неща. Можете да правите и словесни, разбира се.

ВАРИАНТ 2 (носи 1-4 т. интелигентност): Един ден, когато се разхождате в квартала си по време на вакацията, крадец ви се нахвърля, пръчката ви пада някъде настрани. Опишете или как правите безловесна магия и/или магия без пръчка, или въобще как се измъквате от ситуацията, ако героят ви не успява да ги направи. Първите четири магии са по-лесни и подходящи. Последните три от офанзивните са нови за дуелирането.

Офанзивни:
Таранталегра - кара краката на противника да танцуват.
Локомотор мортис - кракозаключвашо заклинание.
Вцепени се! - вцепенява противника, най-често използвано при дуели.
Експелиармус - обезоръжава противника от магическата му пръчка.
Петрификус тоталус - парализира цялото тяло.
Левикорпус - кара противника да увисне с главата надолу за глезена.
Деминуендо - смалява противника.
Инкарцерус - завързващо заклинание.
Опунго - кара предмети или измагьосани от въздуха животни и растения да атакуват противника.
Конфундо- предизвиква объркване.

Щитове:
Протего - елементарно париращо ударите защитно заклинание.
Протего Максима - образува стена, която издържа на няколко удара, давайки ви време.
Фумос - димна завеса, която пречи на магьосника да се прицели.
Фините Инкантатем - прекратява действието на всички магии (включително вашите).

Чувствайте се свободни да изпълните задачата в тази тема - сами или в РП с някого. Позволено е да го направите и в друга тема, при други обстоятелства, в рамките на РП със свое другарче, както пожелаете, НО се старайте да е реалистично - не може да има диментор в замъка например. Ако изберете втория вариант, трябва да пуснете тук линк в тази тема към мястото, където сте писали, и да уточните, че сте изпълнили тази задача.

0

9

СПИСЪК НА ЗАКЛИНАНИЯТА

(Когато героят ви е по-горен курс, се предполага, че знае и заклинанията от долните)

1 курс

Глоболум - кара ушите ти да станат големи колкото глобуси.
Пенелери - започваш да се хлъзгаш от стола.
Перикулум - сигнализира за опасност с червени искри.
Имобулус - обездвижва противника, карайки го да се движи в нещо като безтегловност.

2 курс

Флипендо - поваля противника.
Петрификус тоталус - парализира цялото тяло.
Експелиармус - обезоръжава (може и за магически пръчки)
Левикорпус - кара противника да увисне с главата надолу за глезена.
Вцепени се! - вценепява (зашеметява).
Депулсо - обратното на "Акцио", тоест кара предмета да се отдалечи.
Таранталегра - кара краката на противника да танцуват.
Деминуендо - смалява.

3 курс

Ридикулус - обезсилва богърт.
Локомотор Мортис - кракозаключващо заклинание.
Протего - елементарно париращо ударите защитно заклинание.
Протего Максима - образува стена, която издържа на няколко удара.
Фумос - димна завеса, която пречи на магьосника да се прицели.
Фините Инкантатем - прекратява действието на всички магии (включително вашите)

4 курс

Аберацио - юзда от въздуха, която обвива главата на келпито.
Релашио - искри, предизвикващи струя гореща вода срещу гриндилоу.
Протего Стабулус - заклинание при създаване на амулет за генерална защита (лунен камък в змейска кожа)
Колопортус - заключва врата, така че да не може да се отвори по никакъв ръчен начин.
Каве Инимициум - бариера, която скрива неща от погледа на този, който се намира от едната страна.
Диспера - скрива предмети, като ги кара да се слеят с околната среда.
Фианто дури - бариера, която не може да бъде премината, но може да бъде разрушена с магия; също не позволява магипортиране.
Муфлиато - поставя заглушителна бариера.
Репело Мъгълтум - отклонява мъгълите.
Салвио Хексия - отблъсква някои по-слаби магии.

5 курс

Лумос Дуо - концетриран лъч светлина, който кара хинкипънкът да придобие телесна форма.
Конфринго - предизвиква малка експлозия, която унищожава хинкипънка.
Сангрило - разкрасително заклинание, което прогонва червеношапковци.
Силенцио - заглушаващо заклинание срещу писъка на банши.
Специалис ревилио - разкрива магии, направени на предмети или отвари.
Хоменум ревилио - разкрива присъствие на хора в помещение/помещения.
Ревилио - разкрива магическо прикритие.

6 курс

Анапнео - прочиства гърлото при задавяне.
Епискей - лекува леки травми и наранявания.
Репарафирос - лекува леки магически травми и наранявания.
Морбус - болкоуспокояващо заклинание.

7 курс

Експекто Патронум
- заклинание за призоваване на покровител.
Инкарцерус - завързващо заклинание.
Опунго - кара предмети или измагьосани от въздуха животни и растения да атакуват противника.
Конфундо- предизвиква объркване.

0


You are here » Мислоемът » В час » Часовете по Практическа защитна магия и дуелиране